#راه_موفقیت_در_زندگی
باید تمرین خلوت ها از کودکی صورت بگیرد و به کودک باید یاد داد که بتواند خلوت داشته باشد و در پی آن خلوت ها را مدیریت نماید .
فهم خلوت ها و مدیریت آن ، می تواند راه را باز نماید . از اینرو باید تمرین های مختلفی طرّاحی شود تا:
ا1️⃣اولاضرورت خلوت
2️⃣ ثانیا در پی آن مدیریت خلوت القاء شود .
از جمله روش های مدیریت خلوت گزینی این است که کودک را پرسشگر و اهل تفکر و اندیشه بار بیاوریم و به او نشان دهیم که دستیابی به بعضی از حقایق در گرو خلوت با خود است .
انسان هایی که اهل تفکّراند ، قدرت بالایی در ایجاد خلوت و مدیریت آن دارند و می توانند به راحتی فعّالانه حاضر شوند نه منفعلانه .
باید مولفۀ خلوت در قالب های قصه و داستان ؛ تئاتر و …. طرح ریزی شود و باید ادبیات اش مطرح شود و مثلاً گفته شود « وقتی برای خلوت » .
اگر ضرورت خلوت ، پی ریزی شود ، آن موقع همه می توانند خود را به تعادلی در زندگی برسانند و خود را از افراط و تفریط نجات دهند . ضرورت خلوت و مدیریت آن باید از کودکی پی ریزی شود و در خانه و مدرسه راه حلّ هایی اندیشه شود .
انسانی که ضرورت خلوت ها و مدیریت آن را احساس نمی کند ، جایی برای نمازهای ضروری با کیفیّت ، جایی برای توسّل ها و … در زندگی نمی بیند .
#حجت_الاسلام_والمسلمین_مهدی_منصوری